Jump to content
Muratycka Agencja Prasowa

Kamiljan de Harlin

Members
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kamiljan de Harlin last won the day on July 2

Kamiljan de Harlin had the most liked content!

About Kamiljan de Harlin

  • Birthday 07/11/2015

Recent Profile Visitors

112 profile views

DANE UŻYTKOWNIKA

ID Paszportu

Data przyjazdu

Pełne dane

Podpis

Kamiljan de Harlin's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • One Month Later
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

12

Reputation

  1. Zostawiam swoją propozycję przepisów dotyczących UTA: I potwierdzam wolę Cesarstwa Insulii do przystąpienia do Unii Nordackiej.
  2. Czyli co, sędziów wybiera Parlament większością kwalifikowaną? To może zrobimy tak, że na każde 4 obywateli przypada możliwość przedstawienia parlamentowi dodatkowego 1 sędziego? Przepis dotyczyłby tylko państw, których liczba obywateli przekracza 4... Czyli ośmioosobowe państwo mogłoby mieć 2 sędziów, a każdemu krajowi poniżej 8 obywateli zawsze przypada 1 sędzia. 12 obywateli – możliwość przedstawienia 3 sędziów, itd., itd. Ale na razie to nie jest potrzebne, bo 3 najliczniejsze państwa kontynentu mają każde po 7 obywateli.
  3. Ja się np. nie zgadzam. Optowałbym za wyborem niezależnym od Parlamentu, bo politycy mogą obrać przychylnych sobie sędziów. Chyba, że wybór sędziego zatwierdzalibyśmy większością kwalifikowaną 3/5 głosów. Ja bym myślał nad akredytacjami sędzi do UTN przez sędziów krajowych. Ewentualnie można iść na kompromis, że każde państwo wybiera swoim własnym sposobem kandydata na sędziego i przedstawia go Parlamentowi, gdzie musi uzyskać poparcie Posłów wyrażone w głosowaniu.
  4. Mam flashbacki z polskiego sądownictwa, więc nawet nie myślałem nad opcją wybierania sędziów przez Parlament. Ale jest to jakieś wyjście. A co myśli reszta? @Andrzej Płatonowicz Ordyński@Bolesław Domu Kirianóo@Tadeusz I Wielki@Albert Fryderyk de Espada
  5. Drobne poprawki: art. 5. pkt. 4. dotyczył ustaw, a nie wydalania członków, więc niepotrzebnie tam napisałem o większości kwalifikowanej. Do Art. 3. pkt. 9. dodałem, że nie można oddać wielu głosów na jednego kandydata. Sprecyzowałem Art. 11. pkt. 2. Musimy jeszcze się zastanowić nad sposobem wybierania sędziów do UTA. Robimy tak, że jak ktoś jest jedynym sędzią w kraju członkowskim to automatycznie zostaje sędzią UTA; a jak w kraju jest więcej niż 1 sędzia, to sędziowie między sobą się dogadują, który z nich idzie do UTA?
  6. Wasza Ekcelencjo Prezydencie! Zwracam się z uprzejmą prośbą o zgodę na przelot nieuzbrojonych samolotów transportowych z Westlandu przez terytorium dawnego Magnifikatu (Muratyki) niosących pomoc humanitarną ludności batawskiej.
  7. Kolego Novaku, proszę, odpuść. Bierzesz to wszystko za bardzo do siebie.
  8. Zmieniłem Art. 3. pkt. 9.: można oddać 1 głos na 1 kandydata i nie wszystkie głosy muszą być wykorzystane. Co do głosowania w sprawie akcesji nowych państw, większość osób udzielających się w tym wątku woli zwykłą większość, a niektórzy (w tym ja) wolą 2/3. Dlatego proponuję iść na kompromis: 3/5 głosów.
  9. Zasada, że każdy głosujący ma tyle głosów, ile jest mandatów do obsadzenia, mnie odpowiada.
  10. Zakładając, że w 99% ludzie będą głosowali na swoich rodaków, to może niech każde państwo organizuje wybory na swoich reprezentantów do parlamentu według własnych zasad? Mnie w sumie nie przeszkadza głosowanie preferencyjne, ale moi współobywatele są mu przeciwni.
  11. Co do wyborów... Głosowanie preferencyjne ma sprzeciw moich współobywateli. Poza tym, pewnie będziemy mieli multum kandydatów i przyznanie każdemu z osobna punktów trochę by zajęło wyborcom. Głosowanie na osobę jest akceptowalne, jeśli posłowie będą mieli siły głosów uzależnione od uzyskanego poparcia. Inaczej tego nie widzimy, bo może się okazać, że 8 osób zagłosuje na 1 osobę, a ta osoba jako poseł będzie miała identyczny wpływ na decyzje parlamentu co kandydat, który dostał 2 głosy i ledwo dostał mandat poselski. Więc wybory, w których 1 wyborca oddaje głos na 1 kandydata i każdy poseł ma równą siłę głosu są dla Cesarstwa Insulii niedopuszczalne, tzn. nie ratyfikujemy traktatu z takimi przepisami. Głosowanie na listy jest lepsze, bo jeśli dużo osób zagłosuje na daną listę, to nadmiarowe poparcie się nie zmarnuje, tylko skapnie na resztę kandydatów z listy. Do tego można dołożyć metodę harea-niemeyera, gdzie lista dostaje ten sam % stołków w parlamencie, jaki % wszystkich głosów uzyskała w wyborach. Jeśli lista uzyska więcej głosów niż ma kandydatów na liście, to może oddać swoje poparcie innej liście.
  12. FORUM: Myślę, że skoro w Parlamencie każdy kraj ma reprezentację, ale nie każdy kraj jest na wspólnym forum, to Parlament nie powinien administrować forum. Lepiej to zostawić NKI. WYJŚCIE: Myślę, że nie ma co się bawić w traktaty. Skoro jakieś państwo nie chce się bawić w towarzystwie Unii to raczej nie będzie mu się chciało ustalać kolejnego traktatu. PRZYJMOWANIE NOWYCH KRAJÓW: Większość kwalifikowana w Parlamencie Unijnym i ratyfikowanie tego samego traktatu co wszyscy chyba wystarczy.
  13. Uprzejmie proszę o weryfikację i z góry dziękuję: S-7HtYnIwo